ABD'de her yıl bildirilen 10 milyon trafik kazasının çoğu, yüzeyde gördüğünüz ezik ve çiziklerden çok daha derine iniyor. Bu kazaların bazıları evlendi ya da hiç olmadı. Yine de, oto sigorta poliçesi sahiplerine maliyeti çok gerçek.
Devlet ve ulusal kuruluşlar, kademeli kazaların finansal etkilerini ölçmeye yeni başlamıştır, bu nedenle bu tür dolandırıcılıkların oto sigorta primlerini nasıl etkilediğine dair kesin bir tahmin yoktur . Ancak, aşamalı kazalarla ilgili dolandırıcılık, kişisel yaralanmalara karşı koruma (PIP) iddialarında otomatik olarak sigorta şirketlerine milyonlarca dolarlık bir maliyet getirmektedir. Bu zararların bir kısmı, daha yüksek primler şeklinde oto poliçe sahiplerine geçmektedir.

Aşamalı kazalar, sigorta endüstrisinde en hızlı büyüyen dolandırıcılık türlerinden birini temsil etmekte olup, her yıl her tür dolandırıcılıktan tahminen 30 milyar dolar almaktadır.
“Bir araba kullanıyorsanız, cüzdanınız bundan etkilenir” diyor Ulusal Sigorta Suç Bürosu kamu işleri müdürü Frank Scafidi, kazaların yapıldığını söyledi.
Ulusal Sigorta Suç Bürosu'na göre, etkilenen sürücülerin çoğu, kitaplarda hatasız otomatik sigorta yasalarının bulunmadığı bir düzine eyalette bulunuyor. Bu yasalar, poliçe sahiplerinin, trafik kazasında kimin hatalı olduğunu gözetmeksizin, kendi sigorta şirketlerinin PIP teminatlarından tıbbi masraflarını karşılamalarını ve bir kazazedenin diğer sürücüyü dava etme hakkını sınırlamalarını sağlar.

Aşamalı kazaların kanıtlanması zor ve suçlular bunu biliyor. Bu, özellikle ABD’yi 2007’den 2009’a kadar ulusal kaza suçu bürosuna (1.304) götüren ulusun “nakit parası çarpma” başkenti olan New York’ta doğrudur. oto sigorta primlerinin dört katına kadar devlet ortalamasından daha fazla ve hatalı iddialara ilişkin davalar mahkemeleri tıkadı. New York Sigorta Birliği sözcüsü Cassandra Anderson, bununla birlikte, oto poliçe sahiplerinin hatasız sigorta dolandırıcılığının maliyetini dengelemek için ek olarak 229 milyon dolar (günlük 628.000 dolar) ödediğini söyledi .
Sürücülerin, arabadaki her yolcu için PIP'de 10.000 $ taşıması gereken Florida'da, matematik basittir - ve suçlulara hitap eder. Bir otomobildeki altı kişiyi kazın, enkaz haline getirin, her birini tıbbi bir uzmana gönderin ve küçük bir çamurluk önleyici, her bir suçlu tarafın harekete geçmesiyle birlikte 60.000 dolarlık bir oto sigorta şirketine mal olabilir.
Ülkenin 1 numaralı oto sigortacısı Devlet Çiftliği Sigortası sözcüsü Aymee Zubizarreta, “Bu, oto sigorta endüstrisindeki herkes için büyük bir sorun ve endişe kaynağı - hepimiz bedelini ödedik” diyor.
Sorun ne kadar büyük? 2009 yılında Ulusal Sigorta Suç Bürosu'na yaklaşık 85.000 şüpheli sigorta tazminatı talebi bildirilmiştir. En fazla şüpheli tazminat talepi, 2008'den yüzde 43'lük bir kaza (4,800) meydana getirmiştir. bir kaza asla olmadı ama sigorta parası kazanmak için gerçek bir kaza olarak rapor edildi.

Aşamalı kaza ağı içerisinde mimarlar, istenmeyen sigortacılardan sahte bir şekilde otomatik sigorta parası almak için trafik kazasıyla ilgili gerçekleri yanlış temsil etmek veya telafi etmek için işbirliği yapan "mağdurlar" avukatlarına, doktorlara ve diğer uzmanlara istihdam edilmektedir .
Bu dolandırıcılık markası orantısız bir şekilde büyüyor. Örneğin, ülke genelinde tıbbi bakım maliyetleri, 2004 ve 2009 yılları arasında Tüketici Fiyat Endeksi'ne göre yüzde 21,1 arttı. Aynı dönemde, Sigorta Bilgi Enstitüsüne göre aşamalı kaza talepleri dahil olmak üzere ortalama hata talebi yüzde 47,7 oranında artmıştır.
Sistemi oyun
Aşamalı kazalar genellikle üç unsurdan birini kapsar: sahte yaralanmalara yol açan sahte otomobil kazaları, park halindeyken çarpılan arabalarla ilgili raporların yanlışlanması ve gerçek veya sahte kaza raporlarına "kurbanlar" eklenmesi.
Birçoğu sahte "tıbbi fabrikalar" işleten failler "kurbanlı" iki ya da daha fazla aracı toplayıp küçük bir araba kazası geçiriyor ya da neredeyse boş arabaları çarpıyor ve ardından araçları "kurbanlarla" dolduruyorlar. Polis ve sağlık personeli geldiğinde, arabadaki insanlar boyun ve sırt ağrısından şikayet ediyorlar ve hatta yakındaki hastanelere ambulanslarla bile yolculuk ediyorlar.
Bazen “koşucular” yerel polis raporlarını gerçek kazalara karşı izler. Bir kazadan sonra, gerçek kurbanlara yaklaşıyorlar, “doktorlar” ı tavsiye ediyorlar ve hatta kurbanları bakım için bir kliniğe götürmeyi teklif ediyorlar. Dolandırıcılıkta olan bir tıp profesyoneli, hastayı yumuşak bir doku veya sırt yaralanması ile teşhis eder - ki bu mahkemede ispatlaması zor - ve sonra bir sigortacıya başvuruda bulunur. Kazada yer alan kişiler, herhangi bir yeri 500 ila birkaç bin dolar arasında yapabilir.
Sigorta Bilgi Enstitüsü Florida temsilcisi Lynne McChristian, “Bu sahtekarlar için büyük bir iş” diyor .
Aynı zamanda mahkeme sistemlerinde büyük bir tahliye var. Anderson'a göre, 10 hatasız iddiadan dördünden fazlası New York'ta dava açılmasına neden oluyor. Bu davalardan, otomobil kazalarında iddia edilen yaralıların değil, yüzde 99'undan fazlası sağlık hizmeti verenler adına yapılmıştır.
Anderson, “Hatalı davalar 2008'den 2009'a kadar New York City mahkemelerinde iki katına çıktı” diyor. “2009 yılının sonunda, mahkemeler 2011'den itibaren dava açmak için dava planlıyorlardı.”

Suçlular yaratıcı olsun
Her geçen ay, sahtekarlık kaza planları daha yaratıcı hale geliyor, diyor Florida Sigorta Dolandırıcılık Bölümü'ndenKaptan Steve Smith .
Smith, “O kadar kötü bir hal aldı ki, bazen klinik sahibinin kaza sahnesine sahip olmalarını sağladık, böylece sigorta talebinden pay alabildiler” diyor. “Bu kaza klinikleri sadece kaza mağdurlarını tedavi ediyor. Eğer nezle veya ateşiniz varsa, size iyi davranmazlar. Ve bu kliniklerin çoğunluğu tıp alanında olmayan insanlara aittir. ”
Smith, “Kazaların büyük çoğunluğunda, enkaza karışan herkes planın içinde” diyor. Çoğu zaman, talep dosyaları bu kazaları akşamları veya daha az tanık bulunan yalıtılmış yollarda sahnelemek için kiralık arabalar kullanır.
Michigan’da, ülkenin en büyük ikinci oto sigorta şirketi olan Allstate, 680.000 ABD doları tutarında sahte iddialarda bulunduğunu iddia ettiği aşamalı bir kaza aldatmacasında Global Medical Billing Inc. ve 23 diğer sanığı dava ediyor. Allstate'in davası, Global Medical Billing'in sahte tıbbi tedavi kliniklerinde sahte doktorlar için gerçek doktorlara sevk edilen sahte trafik kazası kurbanları aldığını iddia ediyor . Bazı durumlarda, davada, bir burkulma teşhisi veya gerginliği olan hastalar, bir kerede aylarca veya yıllarca fizik tedaviye gönderileceğini iddia ediyor.
Allstate davası, bir doktorun, Dr. Jeffrey Parker'ın, sırt gerginliği ile “hasta” tanısı koyduğunu, 14 aydan uzun süren bir fizik tedavi ısmarladığını ve hastanın bacaklarına elektromiyografi (EMG) çalışmaları emrettiğini iddia ediyor “hasta” bacaklarında yayılan ağrıdan şikayet etmedi. Global Medical yetkilileri herhangi bir yanlış yapmayı reddetti. Dava federal mahkemede beklemede.
Hatasız zorluklar
On iki eyalette, belirli bir miktarda kişisel yaralanma koruması (PIP) gerektiren hatasız sigorta yasaları vardır. Bu ülkeler arasında, kademeli kaza yatağı Florida'dır . 2007'den 2009'a kadar, kademeli trafik kazalarıyla ilgili 3.000'den fazla şüpheli Florida iddiası Ulusal Sigorta Suç Bürosu'na sevk edildi. Bu neredeyse New York (1.680) ve California'daki (1.619) sayının iki katı. Teksas (792) 4 ve Illinois (433), 2007'den 2009'a kadar Ulusal Sigorta Suç Bürosuna aşamalı trafik kazalarını bildirmekte 5. sıradaydı.
Sigorta Bilgi Enstitüsü'nden McChristian, “Bu kişisel yaralanmaya karşı korunma, sağlıksız sağlık sağlayıcılara bir dolar hedefi” dedi. “Avukatlardan doktora, kazaya karışan insanlara bile kaza başına 500 ila 1000 dolar kazanabilecek herkes var.”

Uzmanlar her yıl on binlerce aşamalı kazanın gerçekleştiğini tahmin etmelerine rağmen, dolandırıcılık davalarının yalnızca küçük bir yüzdesi cezai mahkumiyetle sonuçlanmaktadır. Sigorta Dolandırıcılığına Karşı Koalisyona göre, bu yıl 100'den az sayıda sahtekar araba kazası suçlusu suçlu bulundu .
Bununla birlikte, yetkililer uyanık kalır. Fla, Hillsboro İlçesinde, Şerifin ofisi nisan ayındaki ofisi, sekiz ay süren bir sokağın, kademeli araç kazalarına karışan 50'den fazla kişiyi yakaladığını duyurdu. Şüpheliler arasında “mağdur”, klinik çalışanları ve hatta masaj terapistleri var.
New York gibi devletler sigorta komisyon üyelerini sigorta dolandırıcılığına karşı mücadelede ve özellikle de sahtekar trafik kazalarıyla donatmak için yasalar diziyorlar. Örneğin, taraftarlar sigortacıların bir talebi incelemesi ve ödemesi veya reddetmesi gereken süreyi uzatmak istiyor. Şimdi, bu zaman aralığı New York'ta 30 gün. Anderson, neyin gerçek neyin olmadığını belirlemek için yeterli zaman olmadığını söylüyor, diyor Anderson.
“New York'un arıza sistemi kırıldı” diyor. “Bunlar karmaşık davalar ve iddianın sahtekarlık olup olmadığını belirlemek için 30 gün yeterli değil. Tamamen kontrolden çıkmadan önce bununla ilgilenmeliyiz. ”
Florida Sigorta Dolandırıcılığı Anabilim Dalı Smith, sahneli trafik kazalarını halletmeye çalışırken işinin kesildiğini biliyor. 2007'den 2009'a kadar, şüpheli sigorta talepleri için ABD'deki ilk beş şehirden üçü Florida'daydı - Tampa 2 numarada; Miami, No. 3; ve Orlando, No. 4.
Smith, “100 kişiden 40'ının kişisel yaralanma koruma sahtekarlığına bakan özel bir ekibimiz var” diyor. “Ama ne yazık ki, bu hala yeterli değil.”