ABD'de her
yıl bildirilen 10 milyon trafik kazasının çoğu, yüzeyde gördüğünüz ezik ve
çiziklerden çok daha derine iniyor. Bu kazaların bazıları evlendi ya da
hiç olmadı. Yine de, oto sigorta poliçesi sahiplerine maliyeti çok gerçek.
Devlet ve
ulusal kuruluşlar, kademeli kazaların finansal etkilerini ölçmeye yeni
başlamıştır, bu nedenle bu tür dolandırıcılıkların oto sigorta primlerini nasıl
etkilediğine dair kesin bir tahmin yoktur . Ancak, aşamalı kazalarla
ilgili dolandırıcılık, kişisel yaralanmalara karşı koruma (PIP) iddialarında
otomatik olarak sigorta şirketlerine milyonlarca dolarlık bir maliyet
getirmektedir. Bu zararların bir kısmı, daha yüksek primler şeklinde oto
poliçe sahiplerine geçmektedir.
Aşamalı
kazalar, sigorta endüstrisinde en hızlı büyüyen dolandırıcılık türlerinden
birini temsil etmekte olup, her yıl her tür dolandırıcılıktan tahminen 30
milyar dolar almaktadır.
“Bir araba
kullanıyorsanız, cüzdanınız bundan etkilenir” diyor Ulusal
Sigorta Suç Bürosu kamu işleri müdürü Frank
Scafidi, kazaların yapıldığını söyledi.
Ulusal
Sigorta Suç Bürosu'na göre, etkilenen sürücülerin çoğu, kitaplarda hatasız
otomatik sigorta yasalarının bulunmadığı bir düzine eyalette bulunuyor. Bu
yasalar, poliçe sahiplerinin, trafik kazasında kimin hatalı olduğunu
gözetmeksizin, kendi sigorta şirketlerinin PIP teminatlarından tıbbi
masraflarını karşılamalarını ve bir kazazedenin diğer sürücüyü dava etme
hakkını sınırlamalarını sağlar.
Aşamalı
kazaların kanıtlanması zor ve suçlular bunu biliyor. Bu, özellikle ABD’yi
2007’den 2009’a kadar ulusal kaza suçu bürosuna (1.304) götüren ulusun “nakit
parası çarpma” başkenti olan New York’ta doğrudur. oto sigorta primlerinin dört
katına kadar devlet ortalamasından daha fazla ve hatalı iddialara ilişkin
davalar mahkemeleri tıkadı. New York Sigorta Birliği sözcüsü
Cassandra Anderson, bununla birlikte, oto poliçe sahiplerinin hatasız sigorta
dolandırıcılığının maliyetini dengelemek için ek olarak 229 milyon dolar
(günlük 628.000 dolar) ödediğini söyledi .
Sürücülerin,
arabadaki her yolcu için PIP'de 10.000 $ taşıması gereken Florida'da, matematik
basittir - ve suçlulara hitap eder. Bir otomobildeki altı kişiyi kazın,
enkaz haline getirin, her birini tıbbi bir uzmana gönderin ve küçük bir
çamurluk önleyici, her bir suçlu tarafın harekete geçmesiyle birlikte 60.000
dolarlık bir oto sigorta şirketine mal olabilir.
Ülkenin 1
numaralı oto sigortacısı Devlet Çiftliği Sigortası sözcüsü Aymee Zubizarreta,
“Bu, oto sigorta endüstrisindeki herkes için büyük bir sorun ve endişe kaynağı
- hepimiz bedelini ödedik” diyor.
Sorun ne
kadar büyük? 2009 yılında Ulusal Sigorta Suç Bürosu'na yaklaşık 85.000
şüpheli sigorta tazminatı talebi bildirilmiştir. En fazla şüpheli tazminat
talepi, 2008'den yüzde 43'lük bir kaza (4,800) meydana getirmiştir. bir kaza
asla olmadı ama sigorta parası kazanmak için gerçek bir kaza olarak rapor
edildi.
Aşamalı kaza
ağı içerisinde mimarlar, istenmeyen sigortacılardan sahte bir
şekilde otomatik sigorta parası almak
için trafik kazasıyla ilgili gerçekleri yanlış temsil etmek veya telafi etmek
için işbirliği yapan "mağdurlar" avukatlarına, doktorlara ve diğer
uzmanlara istihdam edilmektedir .
Bu
dolandırıcılık markası orantısız bir şekilde büyüyor. Örneğin, ülke
genelinde tıbbi bakım maliyetleri, 2004 ve 2009 yılları arasında Tüketici Fiyat
Endeksi'ne göre yüzde 21,1 arttı. Aynı dönemde, Sigorta Bilgi Enstitüsüne
göre aşamalı kaza talepleri dahil olmak üzere ortalama hata talebi yüzde 47,7
oranında artmıştır.
Sistemi
oyun
Aşamalı
kazalar genellikle üç unsurdan birini kapsar: sahte yaralanmalara yol açan
sahte otomobil kazaları, park halindeyken çarpılan arabalarla ilgili raporların
yanlışlanması ve gerçek veya sahte kaza raporlarına "kurbanlar"
eklenmesi.
Birçoğu sahte
"tıbbi fabrikalar" işleten failler "kurbanlı" iki ya da
daha fazla aracı toplayıp küçük bir araba kazası geçiriyor ya da neredeyse boş
arabaları çarpıyor ve ardından araçları "kurbanlarla"
dolduruyorlar. Polis ve sağlık personeli geldiğinde, arabadaki insanlar
boyun ve sırt ağrısından şikayet ediyorlar ve hatta yakındaki hastanelere
ambulanslarla bile yolculuk ediyorlar.
Bazen
“koşucular” yerel polis raporlarını gerçek kazalara karşı izler. Bir
kazadan sonra, gerçek kurbanlara yaklaşıyorlar, “doktorlar” ı tavsiye ediyorlar
ve hatta kurbanları bakım için bir kliniğe götürmeyi teklif
ediyorlar. Dolandırıcılıkta olan bir tıp profesyoneli, hastayı yumuşak bir
doku veya sırt yaralanması ile teşhis eder - ki bu mahkemede ispatlaması zor -
ve sonra bir sigortacıya başvuruda bulunur. Kazada yer alan kişiler,
herhangi bir yeri 500 ila birkaç bin dolar arasında yapabilir.
Sigorta
Bilgi Enstitüsü Florida temsilcisi Lynne McChristian, “Bu
sahtekarlar için büyük bir iş” diyor .
Aynı zamanda
mahkeme sistemlerinde büyük bir tahliye var. Anderson'a göre, 10 hatasız
iddiadan dördünden fazlası New York'ta dava açılmasına neden oluyor. Bu
davalardan, otomobil kazalarında iddia edilen yaralıların değil, yüzde 99'undan
fazlası sağlık hizmeti verenler adına yapılmıştır.
Anderson,
“Hatalı davalar 2008'den 2009'a kadar New York City mahkemelerinde iki katına
çıktı” diyor. “2009 yılının sonunda, mahkemeler 2011'den itibaren dava
açmak için dava planlıyorlardı.”
Suçlular
yaratıcı olsun
Her geçen
ay, sahtekarlık kaza planları daha yaratıcı
hale geliyor, diyor Florida Sigorta Dolandırıcılık
Bölümü'ndenKaptan Steve Smith .
Smith, “O
kadar kötü bir hal aldı ki, bazen klinik sahibinin kaza sahnesine sahip
olmalarını sağladık, böylece sigorta talebinden pay alabildiler”
diyor. “Bu kaza klinikleri sadece kaza mağdurlarını tedavi
ediyor. Eğer nezle veya ateşiniz varsa, size iyi davranmazlar. Ve bu
kliniklerin çoğunluğu tıp alanında olmayan insanlara aittir. ”
Smith,
“Kazaların büyük çoğunluğunda, enkaza karışan herkes planın içinde”
diyor. Çoğu zaman, talep dosyaları bu kazaları akşamları veya daha az
tanık bulunan yalıtılmış yollarda sahnelemek için kiralık arabalar kullanır.
Michigan’da,
ülkenin en büyük ikinci oto sigorta şirketi olan Allstate, 680.000 ABD doları
tutarında sahte iddialarda bulunduğunu iddia ettiği aşamalı bir kaza
aldatmacasında Global Medical Billing Inc. ve 23 diğer sanığı dava
ediyor. Allstate'in davası, Global Medical Billing'in
sahte tıbbi tedavi kliniklerinde sahte doktorlar için gerçek doktorlara sevk
edilen sahte trafik kazası kurbanları aldığını iddia
ediyor . Bazı durumlarda, davada, bir burkulma teşhisi veya
gerginliği olan hastalar, bir kerede aylarca veya yıllarca fizik tedaviye
gönderileceğini iddia ediyor.
Allstate
davası, bir doktorun, Dr. Jeffrey Parker'ın, sırt gerginliği ile “hasta” tanısı
koyduğunu, 14 aydan uzun süren bir fizik tedavi ısmarladığını ve hastanın
bacaklarına elektromiyografi (EMG) çalışmaları emrettiğini iddia ediyor “hasta”
bacaklarında yayılan ağrıdan şikayet etmedi. Global Medical yetkilileri
herhangi bir yanlış yapmayı reddetti. Dava federal mahkemede beklemede.
Hatasız
zorluklar
On iki
eyalette, belirli bir miktarda kişisel yaralanma koruması (PIP) gerektiren
hatasız sigorta yasaları vardır. Bu ülkeler arasında, kademeli kaza
yatağı Florida'dır . 2007'den
2009'a kadar, kademeli trafik kazalarıyla ilgili 3.000'den fazla şüpheli
Florida iddiası Ulusal Sigorta Suç Bürosu'na sevk edildi. Bu neredeyse New
York (1.680) ve California'daki (1.619) sayının iki katı. Teksas (792) 4
ve Illinois (433), 2007'den 2009'a kadar Ulusal Sigorta Suç Bürosuna aşamalı
trafik kazalarını bildirmekte 5. sıradaydı.
Sigorta Bilgi
Enstitüsü'nden McChristian, “Bu kişisel yaralanmaya karşı korunma, sağlıksız
sağlık sağlayıcılara bir dolar hedefi” dedi. “Avukatlardan doktora, kazaya
karışan insanlara bile kaza başına 500 ila 1000 dolar kazanabilecek herkes
var.”
Uzmanlar her
yıl on binlerce aşamalı kazanın gerçekleştiğini tahmin etmelerine rağmen,
dolandırıcılık davalarının yalnızca küçük bir yüzdesi cezai mahkumiyetle
sonuçlanmaktadır. Sigorta Dolandırıcılığına Karşı
Koalisyona göre, bu yıl 100'den az sayıda sahtekar araba kazası suçlusu suçlu bulundu .
Bununla
birlikte, yetkililer uyanık kalır. Fla, Hillsboro İlçesinde, Şerifin ofisi
nisan ayındaki ofisi, sekiz ay süren bir sokağın, kademeli araç kazalarına
karışan 50'den fazla kişiyi yakaladığını duyurdu. Şüpheliler arasında
“mağdur”, klinik çalışanları ve hatta masaj terapistleri var.
New York gibi
devletler sigorta komisyon üyelerini sigorta dolandırıcılığına karşı
mücadelede ve özellikle de sahtekar trafik kazalarıyla donatmak için yasalar
diziyorlar. Örneğin, taraftarlar sigortacıların bir talebi incelemesi ve
ödemesi veya reddetmesi gereken süreyi uzatmak istiyor. Şimdi, bu zaman
aralığı New York'ta 30 gün. Anderson, neyin gerçek neyin olmadığını
belirlemek için yeterli zaman olmadığını söylüyor, diyor Anderson.
“New York'un
arıza sistemi kırıldı” diyor. “Bunlar karmaşık davalar ve iddianın sahtekarlık
olup olmadığını belirlemek için 30 gün yeterli değil. Tamamen kontrolden
çıkmadan önce bununla ilgilenmeliyiz. ”
Florida
Sigorta Dolandırıcılığı Anabilim Dalı Smith, sahneli trafik kazalarını
halletmeye çalışırken işinin kesildiğini biliyor. 2007'den 2009'a kadar,
şüpheli sigorta talepleri için ABD'deki ilk beş şehirden üçü Florida'daydı -
Tampa 2 numarada; Miami, No. 3; ve Orlando, No. 4.
Smith, “100
kişiden 40'ının kişisel yaralanma koruma sahtekarlığına bakan özel bir ekibimiz
var” diyor. “Ama ne yazık ki, bu hala yeterli değil.”
0 Yorumlar